Kriterij ocjenjivanja vladanja učenika

Učiteljsko vijeće Osnovne škole Dragutina Kušlana na sjednici održanoj 21. travnja 2011. utvrdilo je kriterije za ocjenjivanje vladanja učenika. Sukladno čl. 73. stavak 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, razrednik utvrđuje ocjenu iz vladanja učenika. Razredno vijeće razmatra ponašanje svakog pojedinog učenika te kroz dolje navedene kriterije predlaže razredniku ocjenu iz vladanja:

      UZORNO VLADANJE

          – uzornog ponašanja prema učiteljima, učenicima i ostalim osobama u škol  i učenicima služi kao primjer

         – u potpunosti poštuje pravila kućnog reda

         – preuzima odgovornost za posljedice svog ponašanja

         – vodi računa o svojoj i tuđoj imovini

         – vodi računa o pravima, potrebama i osjećajima drugih osoba

         – u slučaju potrebe pomaže drugim učenicima

         – argumentirano brani svoj stav, vodeći brigu o normama ponašanja  i osjećajima drugih osoba

         – iskazuje tolerantnost prema različitostima

         – pokušava ispraviti pogreške, samoinicijativno ili na poticaj 

DOBRO VLADANJE

         – većinom se ponaša kao učenik uzornog ponašanja

         – povremeno ga treba poticati na preuzimanje odgovornosti za posljedice svoga ponašanja

         – povremeno ponavlja pogreške na koje je već upozoren ali ih nakon upozorenja odmah ispravlja

         – pomaže drugima, ali samo na poticaj

         – ako mu je bila izrečena pedagoška mjera, nakon toga je u potpunosti korigirao ponašanje koje je dovelo do mjere

LOŠE VLADANJE

   – nepristojno i neuljudno se odnosi prema učiteljima, učenicima i ostalim  

     osobama u školi

         – često krši pravila kućnog reda

         – rijetko preuzima odgovornost za posljedice vlastitog ponašanja

         – ponavljano oštećuje imovinu učenika, učitelja i drugih osoba u školi te školski inventar

         – otuđuje osobnu imovinu učenika, učitelja i drugih osoba u školi

         – greške često ponavlja unatoč upozorenjima o neprimjerenosti ponašanja i poticajima da ih korigira

         – svojim postupcima često ugrožava prava i potrebe drugih osoba i zbog njega se drugi osjećaju loše (koristi vulgarne izraze, vrijeđa, ruga se, prijeti, agresivan je prema drugima, nameće svoju volju)

         – nerado pomaže drugima a povremeno to odbija i na poticaj

         – često iskazuje netolerantnost prema različitostima

         – unatoč prethodno izrečenoj pedagoškoj mjeri nije korigirao ponašanje.

U odnosu na ove kriterije može biti odstupanja u slučaju da učenik ima dijagnosticiran ADHD o čemu odluku za svako dijete pojedinačno donosi razredno vijeće na prijedlog stručne službe škole.

Skip to content