Kriterij ocjenjivanja vladanja učenika
Učiteljsko vijeće Osnovne škole Dragutina Kušlana na sjednici održanoj 21. travnja 2011. utvrdilo je kriterije za ocjenjivanje vladanja učenika. Sukladno čl. 73. stavak 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, razrednik utvrđuje ocjenu iz vladanja učenika. Razredno vijeće razmatra ponašanje svakog pojedinog učenika te kroz dolje navedene kriterije predlaže razredniku ocjenu iz vladanja:
UZORNO VLADANJE
– uzornog ponašanja prema učiteljima, učenicima i ostalim osobama u škol i učenicima služi kao primjer
– u potpunosti poštuje pravila kućnog reda
– preuzima odgovornost za posljedice svog ponašanja
– vodi računa o svojoj i tuđoj imovini
– vodi računa o pravima, potrebama i osjećajima drugih osoba
– u slučaju potrebe pomaže drugim učenicima
– argumentirano brani svoj stav, vodeći brigu o normama ponašanja i osjećajima drugih osoba
– iskazuje tolerantnost prema različitostima
– pokušava ispraviti pogreške, samoinicijativno ili na poticaj
DOBRO VLADANJE
– većinom se ponaša kao učenik uzornog ponašanja
– povremeno ga treba poticati na preuzimanje odgovornosti za posljedice svoga ponašanja
– povremeno ponavlja pogreške na koje je već upozoren ali ih nakon upozorenja odmah ispravlja
– pomaže drugima, ali samo na poticaj
– ako mu je bila izrečena pedagoška mjera, nakon toga je u potpunosti korigirao ponašanje koje je dovelo do mjere
LOŠE VLADANJE
– nepristojno i neuljudno se odnosi prema učiteljima, učenicima i ostalim
osobama u školi
– često krši pravila kućnog reda
– rijetko preuzima odgovornost za posljedice vlastitog ponašanja
– ponavljano oštećuje imovinu učenika, učitelja i drugih osoba u školi te školski inventar
– otuđuje osobnu imovinu učenika, učitelja i drugih osoba u školi
– greške često ponavlja unatoč upozorenjima o neprimjerenosti ponašanja i poticajima da ih korigira
– svojim postupcima često ugrožava prava i potrebe drugih osoba i zbog njega se drugi osjećaju loše (koristi vulgarne izraze, vrijeđa, ruga se, prijeti, agresivan je prema drugima, nameće svoju volju)
– nerado pomaže drugima a povremeno to odbija i na poticaj
– često iskazuje netolerantnost prema različitostima
– unatoč prethodno izrečenoj pedagoškoj mjeri nije korigirao ponašanje.
U odnosu na ove kriterije može biti odstupanja u slučaju da učenik ima dijagnosticiran ADHD o čemu odluku za svako dijete pojedinačno donosi razredno vijeće na prijedlog stručne službe škole.