Skip to content

Kriterij ocjenjivanja vladanja učenika

Učiteljsko vijeće Osnovne škole Dragutina Kušlana na sjednici održanoj 21. travnja 2011. utvrdilo je kriterije za ocjenjivanje vladanja učenika. Sukladno čl. 73. stavak 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, razrednik utvrđuje ocjenu iz vladanja učenika. Razredno vijeće razmatra ponašanje svakog pojedinog učenika te kroz dolje navedene kriterije predlaže razredniku ocjenu iz vladanja:

      UZORNO VLADANJE

          – uzornog ponašanja prema učiteljima, učenicima i ostalim osobama u škol  i učenicima služi kao primjer

         – u potpunosti poštuje pravila kućnog reda

         – preuzima odgovornost za posljedice svog ponašanja

         – vodi računa o svojoj i tuđoj imovini

         – vodi računa o pravima, potrebama i osjećajima drugih osoba

         – u slučaju potrebe pomaže drugim učenicima

         – argumentirano brani svoj stav, vodeći brigu o normama ponašanja  i osjećajima drugih osoba

         – iskazuje tolerantnost prema različitostima

         – pokušava ispraviti pogreške, samoinicijativno ili na poticaj 

DOBRO VLADANJE

         – većinom se ponaša kao učenik uzornog ponašanja

         – povremeno ga treba poticati na preuzimanje odgovornosti za posljedice svoga ponašanja

         – povremeno ponavlja pogreške na koje je već upozoren ali ih nakon upozorenja odmah ispravlja

         – pomaže drugima, ali samo na poticaj

         – ako mu je bila izrečena pedagoška mjera, nakon toga je u potpunosti korigirao ponašanje koje je dovelo do mjere

LOŠE VLADANJE

   – nepristojno i neuljudno se odnosi prema učiteljima, učenicima i ostalim  

     osobama u školi

         – često krši pravila kućnog reda

         – rijetko preuzima odgovornost za posljedice vlastitog ponašanja

         – ponavljano oštećuje imovinu učenika, učitelja i drugih osoba u školi te školski inventar

         – otuđuje osobnu imovinu učenika, učitelja i drugih osoba u školi

         – greške često ponavlja unatoč upozorenjima o neprimjerenosti ponašanja i poticajima da ih korigira

         – svojim postupcima često ugrožava prava i potrebe drugih osoba i zbog njega se drugi osjećaju loše (koristi vulgarne izraze, vrijeđa, ruga se, prijeti, agresivan je prema drugima, nameće svoju volju)

         – nerado pomaže drugima a povremeno to odbija i na poticaj

         – često iskazuje netolerantnost prema različitostima

         – unatoč prethodno izrečenoj pedagoškoj mjeri nije korigirao ponašanje.

U odnosu na ove kriterije može biti odstupanja u slučaju da učenik ima dijagnosticiran ADHD o čemu odluku za svako dijete pojedinačno donosi razredno vijeće na prijedlog stručne službe škole.